Minisite (mini strona) to niewielki serwis internetowy, zawierający zazwyczaj od jednej do kilku podstron.Tworzony jest dla jednego, konkretnego celu. Cele te mogą być różne, np.:
Mini strony wyróżnia to, iż działają z reguły niezależnie od głównego serwisu firmy. Najczęściej organizowane są w subdomenach, np.: sylwerster.nazwa-domeny.pl lub jako serwis w niezależnej domenie. Drugą cechą charakterystyczną serwisów produktowych jest to, iż skupiają się na realizacji jednego, dokładnie określonego celu: sprzedaż produktu / usługi (np. wyłącznie oferty sylwestrowej), zapisanie do newslettera, wypełnienie ankiety, pozostawienie danych kontaktowych, pobranie pliku, itd. Trzecią cechą ważną z punktu widzenia klientów jest skuteczność. Dobrze zorganizowany minisite ma wysoki współczynnik konwersji. Dzieje się tak przez to, iż zazwyczaj potencjalnemu klientowi zostaje zaprezentowana oferta, a on może ją jedynie przyjąć lub odrzucić - nie ma pośrednich wyborów. Dlaczego tworzyć strony typu minisite? Pozycjonowanie. Można je pozycjonować w wyszukiwarkach niezależnie od serwisu firmowego i łatwiej jest taką stronę wypozyjonować na słowa, które normalnie nie występują w odpowiedniej częstotliwości na serwisie firmowym. Zawsze zwiększa to również szerokość pozycjonowania (zasób słów) oraz szanse na kilkukrotne zaistnienie w wyszukiwarkach (na kilku pozycjach jednocześnie). Większa skuteczność. Przedstawienie konkretnej oferty zainteresowanej grupie docelowej dodatkowo wpływa na zwiększenie skuteczności oferty. Strona produktowa daje odpowiedź na konkretne zapotrzebowanie, potencjalny klient nie musi przeszukiwać całego serwisu firmowego, gdyż ma wszystko podane na tacy. Efekt marketingowy. Efekt wizerunkowy. Firma pokazuje się profesjonalnie od strony marketingowej, co dodatkowo dobrze wpływa na jej wizerunek.
|