Grupa: Praktyczny Marketing

Kim jesteśmy

 

Aktualności

Skuteczne strategie marketingowe - strona www dla hotelu w budowie

08-04-2011
Tego typu działanie to jeszcze rzadkość na polskim rynku, choć dobrze zaplanowana koncepcyjnie s

Nawiązanie współpracy z Grupą Hotelowo-Turystyczną SANTUR

07-02-2011
Miło nam poinformować, iż nasza firma wygrała przetarg na obsługę e-marketingową Grupy Hotelo


Skontaktuj się z nami

Nasze infolinia

Aktualności

Hotel Profit 3/2009 - Marketing hotelu w wyszukiwarkach

23-03-2009

Marketing hotelu w wyszukiwarkach internetowych - o tym traktuje nasz najnowszy artykuł zamieszczony w marcowym wydaniu miesięcznika Hotel Profit.

Zamieściliśmy tam rozważania na temat tego: kiedy boksy sponsorowane, a kiedy pozycjonowanie?

Zapraszamy do zapoznania się z artykułem: Hotel Profit nr 3 (43) marzec 2009, strony 19-21.
 

Poniżej część artykułu, która niestety nie zmieściła się w nim. Jest jednak niezwykle interesująca i podaje kilka dobrych praktyk na tema tego jak skutecznie wykorzystać taką formę promocji w wyszukiwarkach...

 

Kilka praktycznych wskazówek na temat tego JAK.

Analiza
Należy zacząć wszelkie działania od własnej strony www, czyli sprawdzenia co jest dobre, a co złe w zakresie optymalizacji pod wyszukiwarki. Warto również zapoznać się z tym, co robi nasza największa konkurencja oraz liderzy w branży. Jeżeli sami nie potrafimy ocenić naszej strony oraz stron konkurencji, można zwrócić się do specjalistów – zajdzie się kilka firm oferujących audyt strony i działań SEM.

Cele
Określ cele oraz strategię ich realizacji. Na bazie wniosków z analiz należy określić cele, jakie chcemy osiągnąć prowadząc kampanię promocyjną w wyszukiwarkach. Cele będą determinowały dobór najlepszych słów kluczowych, a także narzędzi i sposobów do realizacji tychże założeń.

Działanie
Realizacją strategii możemy zająć się we własnym zakresie, np. zatrudniając pracownika który będzie się zajmował wyłącznie tym zagadnieniem; lub zlecić realizację na zewnątrz. Wybór nie jest prosty, gdyż nie ma jednoznacznie lepszej metody. Firmy zajmujące się pozycjonowaniem zatrudniają specjalistów, mają zaplecze i doświadczenie, ale przecież do hotelowego działu marketingu można również zatrudnić specjalistę z doświadczeniem.

 

Dobre praktyki...

Na koniec opiszę jedną ze strategii, którą często polecam moim klientom, a która cieszy się coraz większym zainteresowaniem – z racji efektywności. Cała koncepcja opiera się na tworzeniu i promocji stron (tzw. miniserwisów) pod konkretne usługi hotelowe.

Często zdarza się mi widzieć marnotrawienie środków na promocję w wyszukiwarkach poprzez wydawanie pieniędzy na nieprzemyślaną promocję ofert w stylu „Sylwester 2009” – zarówno za pomocą boksów sponsorowanych, jak i pozycjonowania. Pewnie zastanawiasz się czytelniku co złego w promocji takiej oferty w wyszukiwarkach. Odpowiem zatem – NIC. W samej idei nie ma nic złego, złe jest jedynie wykonanie.

Najczęściej tego typu oferty pojawiają się na stronach hotelowych w aktualnościach lub w sekcji ofert specjalnych, i wygląda to w najlepszym wypadku tak:

  • www.strona-hotelu.pl/oferty/sylwester-2009/

 
Taką stronę promuje się za pomocą boksów (co jeszcze można zrozumieć), ale też wydając pieniądze na pozycjonowanie strony głównej hotelu lub tej podstrony na hasła: „sylwester 2008”. Dlaczego jest to niedobra praktyka, przecież nawet adres strony zawiera słowa kluczowe? Ponieważ:

  • Sezonowość – tego typu strona / podstrona ważna jest jedynie do realizacji oferty, w kolejnych latach trzeba zmienić adresy, a co za tym idzie wydać kolejne pieniądze na promocję, gdyż inny adres = praca praktycznie od nowa.
  • Zły dobór słów kluczowych – często na siłę chce się wypromować na zbyt ogólne frazy („sylwester”; „sylwester 200X”, itp.), gdzie trzeba konkurować z portalami co nie jest najtańszym pomysłem. Poza tym pozycjonowanie frazy sezonowej (np. z rokiem) jest wydatkiem powtarzalnym co roku, i wiąże się z pracą zaczynaną od nowa. Z kolei strona główna hotelu nie nadaje się (ma za mały potencjał) by promować ją na słowa danej oferty (a ofert może być wiele).
  • Brak potencjału – tego typu podstrony nie zawierają na tyle słów kluczowych i odpowiedniej treści, by konkurować z większymi graczami.

Dlatego swoim klientom polecam strategię polegającą na tworzeniu minisite’ów produktowych, mających na celu promocję tylko i wyłącznie takiej oferty (np. sylwestrowej). Czym strategia ta różni się od powyższego przykładu i czym się charakteryzuje:

1. Dedykowany minisite.

Cała strona (kilka, kilkanaście podstron lub więcej) poświęcona jednemu zagadnieniu. Dużo słów kluczowych, treści nastawione na sprzedaż konkretnej oferty - potencjalny klient koncentruje się na tym, czego właśnie szukał.

 

2. Adresy strony.

Najczęściej używamy subdomen: sylwester. strona-hotelu.pl lub konkretniej sylwester-nad-morzem.strona-hotelu.pl. Czasami zdarza się również minisite na całkiem osobnej domenie: www.jakasnazwa.pl.

 

Zwróćmy uwagę, że dzięki temu eliminujemy z nazwy sezonowość – sylwester jako taki jest co roku, hasło „sylwester nad morzem” również nie przemija. W tym przypadku możemy zyskać jeszcze jeden dodatkowy atut – można wprowadzić do wyników wyszukiwania 2 niezależne strony sprzedające tę samą ofertę (wyników z reguły jest 10, nasze są 2 – prawdopodobieństwo skorzystania z oferty wzrasta więc dwukrotnie, a my zajmujemy 1/5 powierzchni wyników wyszukiwania).

 

3. Brak sezonowości.

Atutem tego typu produkcji jest to, że za rok możemy ją wykorzystać powtórnie (trzeba zmienić ofertę na nową, można też np. zmienić grafikę, ale reszta przecież pozostaje). Strona nie znika więc z wyszukiwarek po nowym roku, ani nie jest spychana na stronie przez inne oferty / aktualności.

No i najważniejsza sprawa – dzięki odpowiedniemu doborowi słów kluczowych (również pozbawionych sezonowości) stronę można pozycjonować przez cały czas nie tracąc efektów już uzyskanych. Jest to bardzo duża oszczędność wydatków.

Dodatkowo, oprócz pozycjonowania na konkretne frazy (np. sylwester nad morzem), stosuje się wsparcie kampanią linków sponsorowanych. Kampanię uruchamia się w sezonie, a dzięki specyfice reklamy tego typu, można stosować w niej reklamy i słowa profilowane właśnie na sezonowość.

 

W razie zainteresowania tematyką promocji hotelu w wyszukiwarkach oraz tworzeniem minisite'ów ofertowych - zachecamy do kontaktu.

Prezentujemy Państwu Pakiet usług przeznaczony tylko i wyłącznie dla hoteli, gabinetów spa & wellness oraz gabinetów masażu. Taka specjalizacja pozwala nam realizować zlecenia na najwyższym poziomie bazując na doświadczeniu oraz wiedzy na temat tych branż. Naszą główną usługą jest projektowanie i wdrażanie stron internetowych. Dzięki zdobytej wiedzy i doświadczeniu przygotowaliśmy „pakiet początkowy”, który zawiera najistotniejsze elementy dla stron www z tych branż. Pakiet ten może być dowolnie wzbogacany i dostosowywany w zależności od indywidualnych potrzeb każdego klienta.
Wszystkie prawa zastrzeżone, © Profit IT Solutions 2008-2011
Kontakt: +48 600 417 637, biuro@hotelnetwork.pl
Strona jest własnością firmy PROFIT IT SOLUTION