Prawie połowa Polaków, zanim zarezerwuje pokój, szuka informacji o hotelu w Internecie – wynika z badań przeprowadzonych przez On Board PR i PBS DGA w maju 2008 r. na ogólnokrajowej, reprezentatywnej próbie dorosłych mieszkańców Polski.
Drugim najczęściej wskazywanym źródłem informacji o obiektach noclegowych są rekomendacje znajomych, przyjaciół.
[...]
Czym jest Social Media?
Social Media (SM) w głównej mierze odnosi się Internetu i narzędzi, które umożliwiają dzielenie się informacjami pomiędzy użytkownikami Sieci. Jest to mix łączący technologię, aktywność użytkowników oraz możliwości wykorzystania form nadawania i odbierania przekazu jakie daje Internet.
Myśląc o Social Media, powinno się mieć na uwadze dwa podstawowe jego aspekty: Social Media Optimization (SMO) oraz Social Media Marketing (SMM). Są to nowe i powiązane ze sobą terminy, które w pewien sposób określają marketingowe wykorzystanie trendu Social Media w promocji biznesu.
W wielkim skrócie można zobrazować je w następujący sposób: Social Media Optimization wyraża procesy, które zachodzą w obrębie serwisu internetowego firmy, podczas gdy Social Media Marketing wyraża aktywności wychodzące poza witrynę.
[...]
Cały artykuł znajduje się z grudniowym wydaniu miesięcznika Hotel Profit - zapraszamy do zapoznania się z nim.